A/B testing


A/B testing, alebo aj rozdelené testovanie, je experimentálna metóda, ktorá porovnáva dve verzie rovnakého prvku (napríklad webovej stránky, reklamy alebo e-mailu) s cieľom zistiť, ktorá verzia dosahuje lepšie výsledky. Účelom A/B testovania je optimalizácia obsahu na základe dát a analýz správania používateľov.


Pri A/B testovaní sa publikum náhodne rozdelí na dve skupiny, z ktorých jedna vidí pôvodnú verziu (A) a druhá zmenenú verziu (B). Výsledky z oboch skupín sa potom porovnávajú, pričom merané metriky môžu zahŕňať mieru preklikov, konverzný pomer, čas strávený na stránke a iné. Týmto spôsobom A/B testing umožňuje firmám a dizajnérom prijať rozhodnutia založené na dátach, čo môže viesť k vyššej miere zapojenia, lepšiemu používateľskému zážitku a zvýšeniu konverzií. Využíva sa často v digitálnom marketingu, UX dizajne a pri optimalizácii webových stránok.

Marketingový slovník